“ДЕКІЛЬКА ДНІВ У ФАРБАХ” – виставка робіт художника Жан-Жіля Бадера (Франція)
30.10.2009 2024-01-04 15:36“ДЕКІЛЬКА ДНІВ У ФАРБАХ” – виставка робіт художника Жан-Жіля Бадера (Франція)
“ДЕКІЛЬКА ДНІВ У ФАРБАХ” – виставка робіт художника Жан-Жіля Бадера (Франція)
25 листопада 2023 року Музей сучасного мистецтва Одеси спільно з Музеєм західного і східного мистецтва відкривають виставку художників Сергія Беліка, Олега Дімова і Дмитра Євсeєва “Paradise Lost”.
Людина завжди шукає Рай.
Те саме місце досконалого буття і вічного щастя. У кожного він свій – індивідуальний або публічний, фізичний або містичний. Але, у будь-якому випадку, цей Рай разюче відрізняється від Сьогодення – це завжди антонім сучасної реальності.
Незалежно від релігійних поглядів, людина ідеалізує подібну мету, роблячи її інтимною і сакральною. Для її досягнення, критикуючи і відмовляючись, ми віддаємо в жертву те і, частіше за все, тих, хто навкруги.
Тягар, переслідуючий людей, в гонитві за бажаним – страх того, що Рай воднораз був близький, його можна було отримати.
Але людина йде іншою дорогою, і, частенько, приходить до розуміння цінності загубленого.
Чи можливо повернути те, від чого самі відмовилися? Довести своє розкаяння і дізнатися чи буде його достатньо?
Чи є шанс зійти із стежки, яку вже знаєш “від і до”? Пройти байдужість і усвідомлення нескінченності пошуків, які ведуть ні до чого. І відчайдушні спроби замінити втрачене, вдаючись до наслідування.
Чи можливо нам досягти втраченого раю?
Чи хоч би прийняти те, що Рай був раніше?
На виставці представлена творчість трьох художників. Зовні “зрозумілі”, реалістичні образи приховують філософські і теологічні ідеї авторів.
Роботи наповнені несподіваними сюжетами і деталями, кожні з яких не випадкові. Художники часто вводять у свої роботи тканини, які надають знайомим сюжетам таємничість, загадковість і містичність, викликають питання, примушують переосмислювати твори. Віртуозна точність відтворення об’єктів і реалістична техніка використані для передачі глибини роздумів авторів.
На виставці “Paradise Lost” живопис, інсталяції, фотографії і відеоарт допоможуть глядачу подивитись на долю людства очима митців.
МІСЦЕ ІСНУВАННЯ. НООСФЕРА Тераріум буття. Гуртожиток Homo sapiens. Стільники людського мурашника. Ноосфера — культурний шар людської життєдіяльності, чорнозем культури. Середовище проживання-ноосфера, є продуктом життєдіяльності людини. Людина її створила і вона існує сама по собі. Самоврядний культурний шар життєдіяльності. Культуру створює мистецтво, культивує, обробляє людську особистість — Homo sapiens — людини розумної. Музей — сховище світоглядів людства, сховище артефактів людської діяльності. Потрапляючи туди, в музей, особа умовно роздвоюється, розтроюється, множиться багато разів, живе одноразово багатьма життями. Сенс життя полягає в пізнанні сенсу життя. Неможливість живого усвідомлення смерті. Увійшов. Вийшов. Прийшов. Пішов. А навіщо приходив? Оточене вакуумом місце існування, тераріум людського мурашника. Вхід. Вихід. Увійшов через ложесна. Вийшов, як зник. Ми приходимо і йдемо. Звідки пришли, куди йдемо? Куди ти мчишся, Світ? Сенс життя, є пізнання сенсу життя. З'явився. Зник. Як прийшов, так і пішов. Народився. Навіщо? Щоб померти. Земля — смуга осілості людства. Двері. Прийшов. Пішов. Звідки прийшов, куди пішов? Життя. Смерть. Сенс життя в пізнанні сенсу життя. Характерне для сучасності відчуття песимізму і відокремленості, відчуття принципової роздвоєності, при якій розум веде до песимізму, а увесь оптимізм залишається за межами розуму. Втратилося відчуття реальності, істинності, сенсу. Мистецтво стало засобом для вираження уявлень про відокремленість життя. Живопис переходить від ідеї єдності до ідеї роздробленості, в полотнах відображається дезінтегрованість світу і втрата можливості пізнання. Це не є нова техніка живопису. Живопис виражає певний світогляд. Розламана, роз'єднана реальність не лише в природі, але і в людині — в людському світі, в ноосфері. Художник представляється відокремленим. Реальність роздвоюється, розтроюється, розмножується. Створюється наднатуралізм, подібно до фотографічних зображень, або безмежна свобода, при якій реальність настільки роз'єднана, що просто зникає, і художник конструює свій власний світ, який є актуальнішим, ніж реальність. У сучасному мистецтві техніка завжди відповідає світовідчуттю художника. Нині техніка сучасного мистецтва є технікою відокремленості й цілком відповідає світовідчуттю сучасної людини. Техніка ця прекрасно виражає концепцію роз'єднаного світу і роз'єднаної людини. Відбувається повний розрив з мистецтвом ґрунтованому на гуманістичній надії людини. Люди — менше, ніж люди. Гуманізм зник.
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИСТАВКУ ТА КОНТАКТИ:
Кураторка виставки – Анна Мороховська.
Відкриття виставки “Paradise Lost” відбудеться 25 листопада о 15:00 за адресою: вул. Пушкінська, 9.
Виставка “Paradise Lost” працюватиме до 21.01.2024.