У Музеї сучасного мистецтва Одеси за підтримки Посольства Держави Ізраїль та Ізраїльського культурного Центру з 3 березня до 3 квітня 2016 року буде представлено виставку фотографа Іллі Гершберга (Ізраїль).
Ми живемо у суспільстві (незалежно від назви країни на даний момент), де вже майже 100 років для опису конкретних подій історії задовольняються лише двома кольорами, що заміняють один одного, залежно від зміни ідеологічних постулатів: Чорний чи Білий. Інших кольорів немає… і не треба – так простіше. Людині легше давати радикальні оцінки.
Але минає час, і ми думаємо над виваженою оцінкою минулого. Тоді стають потрібні очевидці, які готові свідчити. Найбільш об’єктивні. У цьому випадку насамперед згадують фотографію. Адже «виявляти об’єктивність» і «дивитися світ через об’єктив» – стилі поведінки, близькі насправді як завдяки однокорінним словам. Метафора «фотографічна точність» – найвища оцінка якості відображення чогось.
Цими днями до нас повертаються свідчення чорно-білої історії від Іллі Гершберга. Хоча, правильніше буде сказати, що вони були серед нас, але ми не звертали на них належної уваги.
З кінця 50-х Гершберг творив свою, буденну, не постановочну історію справжньої Одеси. Створений ним за 30 років чорно-білий портрет чорно-білого часу є унікальним. Збережені образи фантастично ілюструють справжній «Одеський міф».
З початку 60-х особливий інтерес митця почало викликати життя одеського неофіційного арт-світу. Саме він – автор фото легендарної «Парканної виставки» 1967 р., що дійшов до нас (більше того: в ході підготовки до виставки в МСМО було виявлено ще одну фотографію цієї найважливішої для історії культури події!). Багато фотопортретів одеських нонконформістів та їхніх друзів виконано І. Гершебргом. Перед нами портрети тієї самої історії нового мистецтва Одеси, створеного цими тоді ще дуже молодими і нікому не відомими людьми.
Архів статті: http://archive.msio.com.ua/ru/home/34-afisha/523-ilya-gershberg-portraits-in-black-and-white-stories