Леонід Войцехов — сучасний одеський художник, теоретик мистецтва, куратор та письменник. Народився в 1955 році та майже все життя жив в Одесі. Батько одеського концептуалізму – течії сучасного мистецтва, яка стверджує, що головне не форма твору, а його інтелектуальна складова. Більшість творів Войцехова – прості малюнки та тексти, побудовані на грі слів та неологізмах, Митець застосує ситуації абсурду та змушує глядача звернути увагу на неочевидні аспекти.
Твір Леоніда Войцехова «Мазок, що запізнився», це диптих, який складається з двох частин — великої та маленької. На основній, великій частині, в реалістичній манері XIX ст. в центрі картини зображена велика красива темноволоса жінка середнього віку зі свічкою в правій руці. Вона одягнена в темно-коричневу спідницю, світліший жакет і білу блузку. Ймовірно, вона прямує вправо в більш темну частину кімнати. Зліва від неї стоїть стіл, на котрому розташована велика ваза з ручкою та букетом червоних квітів. На задньому плані позаду жінки розташована велика синя штора, а зліва вікно.
Класичний сюжет, порушено маленьким прямокутним фрагментом полотна, який знаходиться справа від жінки та непокритий фарбою. На іншій, невеликій частині диптиха ми бачимо цей же прямокутник, вже зафарбований темною фарбою. Він біжить на тоненьких ніжках, поспішає заповнити вільний фрагмент на основній картині.
Цим твором автор звертає увагу на важливість маленьких деталей. Незаповнений фрагмент на великому полотні різко привертає наш погляд та робить композицію незавершеною. Ми всі радіємо, що маленький мазок біжить та поспішає заповнити вільний фрагмент.
Цей сюжет також нагадує про важливість проблеми “маленької людини”. Немає непотрібних членів суспільства. Маленький непомітний чоловічок на тоненьких ніжках також важливий, як і красива жінка.