Muzeon

Експериментальний центр "Музеон"

Muzeon Experimental Centre – альтернативний виставковий простір, відкрита бібліотека, лекторій та майданчик для концертних і перформативних заходів. Muzeon просуває політику самоорганізації, самоосвіти, взаємного обміну досвідом та навичками.
Завданням Muzeon Experimental Centre є створення відкритого позацензурного середовища для художніх спільнот в Одесі і підтримка молодих авторiв у реалізації індивідуальних та групових проєктів.

За півтора роки роботи з моменту свого відкриття у грудні 2019 року було реалізовано 9 виставкових проєктів (переважно з молодими одеськими художницями та художниками) і понад 20 публічних заходів, серед яких воркшопи, лекції, кінопокази. Влітку 2021 року Muzeon реалізував першу частину циклу лекцій «АН/АРХІВ», присвяченого діяльності сучасних архівістів, видавців та дослідників, що актуалізують загублені галузі локальної культури.

Дізнатися про поточні лекції та виставкові проєкти Muzeon Experimental Centre можна у соціальних мережах центра:
Лонгріди та інші нотатки кураторів читайте у нашому телеграм каналі:

Ідеологія проекту

Muzeon Experimental Centre вибудовує свої проєкти, базуючись на декількох засадничих принципах:

  • Розгляд художніх традицій минулого у контексті сучасного мистецтва;
  • Дослідження локальних спільнот, субкультур та територій;
  • Зацікавленість у “привидології” — пошуці відбитків минулого, що залишаються на об’єктах, та естетизація химерного напівживого стану, у який потрапляє художній твір, розміщений у просторі музею.

Такий підхід покликаний виключити можливі ієрархії як між періодами та напрямами у мистецтві, так і між поколіннями художників, тобто представити мистецтво як горизонтальну пряму, на якій усі елементи рівнозначні, а хронологічне розмежування стає умовним.

БІБЛІОТЕКА
MUZEON

У листопаді 2020 року у Muzeon відкрилася власна бібліотека, в основі якої фонд книжок МСМО, сучасні українські видання, дотичні до культури й мистецтва, а також різноманітні зіни, артбуки та андеграунді видання.

Бібліотека центра налічує понад 400 видань, серед яких книги, присвячені історії та теорії мистецтва, каталоги сучасних українських та видатних світових митців, сучасна періодика та андеграундний самвидав. Користування бібліотекою – free donation, кожен може вільно знаходитися у читальній залі протягом робочого тижня, використовувати його як коворкінг, місце для зустрічі, самоосвіти, натхнення тощо.

Купити книги з мистецтва, зіни, аудіорелізи на фізичних носіях, а також об’єкти та плакати можна у Muzeon Store: https://www.instagram.com/muzeon.store/

Інші проєкти

Індустріальна казка

Першою виставкою в Muzeon Experimental Centre став проєкт одеського скульптора Васі Дмитрика “Індустріальна казка”, присвячений історії одеського судноремонтного заводу СРЗ-2. Для своїх творів автор використав знайдені на території заводу (де Вася облаштував свою майстерню) дерев’яні моделі та форми для лиття, зберігши оригінальну текстуру матеріалу. Вилучені з контексту, у просторі галереї ці об’єкти нагадували давніх ідолів, а утилітарна структура заводських деталей дозволяла розгледіти сакральну геометрію.
У жовтні 2020 року цей проєкт у доповненому вигляді був презентований у Dymchuk Gallery.

AMPER37SAND

Виставку “AMPER37SAND” було присвячено дослідженню субкультурної спільноти Одеси. Уже багато років R37 приховує свою справжню особистість, та попри це має давню і суперечливу славу в історії локальної графіті-культури. Досвід роботи з цим митцем став спробою музеєфікувати того, хто хоче залишитися анонімним. Поруч із його власними роботами в експозиції були представлені твори, створені разом з одеськими райтерами та живописцями різних поколінь, а також об’єкти і роботи інших авторів, знайдені R37 за різних обставин, що зберігаються у його колекції як артефакти історії одеської графіті-спільноти.

P-BRANE

Ельза Квентен — художниця, професорка пластичних мистецтв, викладачка з Франції, що живе і працює в Одесі. Художньо-дослідницький проєкт “P-BRANE” з’явився внаслідок дослідження Ельзою особливостей тверської ікони ХІІІ – ХVІ століть. Художниця створила серію робіт, у яких застосувала композиційні прийоми тверської ікони, деконструюючи та відтворюючи їх у вигляді абстрактних кольорових зон. Інколи у її роботах зустрічаються фігуративні елементи: вежі та будівлі, тіні похилених фігур або конкретні образи, як от сходження благодатного вогню.

Поточні події