З 11 серпня по 11 жовтня у “Галереї Стійкості” проходить виставка Одеського музею сучасного мистецтва “Високоточна любов або Третя світова”. На ній представлено роботи художника Ігоря Гусєва, в яких візії автора навколо теракту на Каховські ГЕС довершені баченням штучного інтелекту. В експозиції також і нові малюнки Гусєва з щоденника “Третя світова війна”, які автор створює на обкладинках старих книг, змінюючи або домальовуючи деталі із використання мемів.
Куратор Андрій Сігунцов зауважує, що стан миру у світі людей виявляється неприродним. Натомість, історія свідчить про природність війни, яка ніколи не закінчується. Існує безліч досліджень агресії, хижацтва, генетичної конкуренції, насильства, поведінки натовпу, боротьби класів, революції, тиранії; геноциду і воєнних злочинів; військових культів і технологій озброєння; тексти, які докладно описують практику і теорію ведення воєн загалом та аналіз конкретних воєн; і, зрештою, жахливих наслідків війни. Цей масив знань, на думку куратора, і є основою сучасної цивілізації.
Щоб позбутися психологічного терору, мінімізувати жахіття війни та продовжити життя, вкрай необхідно використовувати ці знання, а отже мислити і уявляти. Такі “несподіванки” як ранок 24 лютого, паніка та фрустрація у зв’язку із повномасштабним нападом Росії, спричинені “бідністю” очікувань і “відмовою уяви”, – додає Сігунцов. Ігор Гусєв, створюючи візуальні ребуси і апокаліптичні фантазії, активно використовує уяву і власну методологію “нейромодернізму”. На його думку, оскільки реальність у час війни змінюється чи не щодня, візуалізація цього процесу спонукає до кращого розуміння усього, що з нами відбувається.