Стала банальністю констатація факту, що світогляд більшості громадян України змінився після 2014-го року. Ті, хто були налаштовані більш патріотично, отримали додаткові підтвердження своїх поглядів. Інші ж, хто відкладав на другий план питання, хто є хто, усвідомили важливість самоідентифікації. Ймовірно, до таких можна віднести Сергія Ануфрієва. Йому самому (насамперед) стало ясним, що його твори першої половини 80-х українською мовою – не випадковість. Про це і про самоідентифікацію текст Сергія, котрий він підготував до відкриття виставки «Сліди у Майбутнє» 2 травня 2023 року в WEartMuseum / Одеський музей західного і східного мистецтва при підтримці Галереї Стійкості й, звісно ж, за участі команди МСМО.
СЛІДИ У МАЙБУТНЄ
Інновація мого проекту полягає в тому, що я знайшов мову виразу, що ідеально підходить для здійснення переходу (перекладу), аналогічного переходу від фотографії до кіно.
Це Українська мова, яка справді найбільш підходить для вираження процесуальних послідовностей та подійних рядів.
Символічні та метаморфічні властивості цієї мови ідеально відповідають цілям і завданням трансгресивної дедукції, на відміну від, скажімо, англійської, більш відповідної редукційному вектору концептуалізму. Таким чином і з’явився Український концептуалізм, проект, що вже 40 років чекає свого перетворення на школу, а потім у напрямок сучасного мистецтва.
Як приклад використовуємо роботу МАЙДАН. Після створення у 2015 році роботу було виставлено на “Арт барикадах” під час одеського “прокурорського Майдану” а потім у Літньому театрі Міськсаду, відвойованого містом у фіктивних власників. У процесі битви за Літній театр картина була викинута на смітник.
У 2016 році робота була виявлена в купі сміття, відреставрована і знову виставлена на огляд у лабараторії суч. мистецтва Eizenlab.
У 2022 році робота була придбана в колекцію МСМО.
Доля цієї роботи, її символічна смерть та відродження наочно демонструють предмет інтересу в Українському концепті. Трансформації цього твору після його створення НЕ МЕНШ ВАЖЛИВІ ніж його ідея, форма і зміст. Його життя – предмет висловлювання для Українського концептуалізму
Мистецтво як доля.
Мистецтво після Автора.
Тому твори Українського концептуалізму більшою мірою належать Глядачу, ніж Автору.
У цьому основна відмінність від решти концептуального мистецтва.
Інша назва цього мистецтва –
ПЕРЕДСТАНОВЛЕНЕ МИСТЕЦТВО.
У тому сенсі, що воно
ПЕРЕД ВСТАНОВЛЮЄ
Сергій Ануфрієв
27.04.2023