Олег Дімов. Парадний портрет

Без рубрики / Виставки / Всі новини

Олег Дімов. Парадний портрет

З 4.11 по 4.12.16 в Музеї сучасного мистецтва Одеси експонуватиметься проект Олега Дімова “Парадний портрет”. Олег Дімов, хоча і молодий, але встиг переконати всіх в обґрунтованості свого інтересу і глибокому розумінні проблеми самотності людини в сучасному світі. Нова виставка знову про це.

Портрет передбачає більш-менш радикальне відділення об’єкта від оточення. Парадний – цього вимагає. У своїх роботах Олег мультиплікує ефект, видаляючи будь-які візуальні особливості фону. Об’єкт стає самотнім у своїй парадній величі. Однак парадоксальність творів Дімова в тому, що ми не знаємо, чиї це портрети. Адже портретовані люди(?) закриті драпіруванням! Для чого?
Бажання сховатися від настирливої уваги до знаменитості?
Може це спроба надати таємничості? Адже фігури під драпіруванням не намагаються злитися з оточенням.
Чи це зарозуміла відчуженість – небажання бачити оточуючих?

Сьогодні драпірування отримує нову інтерпретацію – чадра. Інструмент самоідентифікації і, якоюсь мірою, самоізоляції від суспільства.
Самотність, відчуження, таємничість – це дуже сучасні категорії.
Їх тонке розуміння підкреслює сучасність і рівень художника Олега Дімова, виставка якого відкриється в МСMО 4 листопада 2016 року о 18:00.

У пошуку пластичного мотиву я завжди зупиняюся на концентрації предмета або людини як на одиницях, або ж узагалі на їхній відсутності та в начинці для творчої роботи отримую лише лаконічний інтер'єр або екстер'єр. Зрештою, у багатьох моїх роботах, а пізніше і в проєктах простежується ідеологія самотності та роз'єднаності. Цей процес і його результат можна віднести до інтуїтивного принципу роботи художника. Якщо ж говорити про усвідомлені ідеологічні та візуальні дії, то в проєкті "Парадний портрет" я став себе почувати більш синхронним. Зупиняючись на концептуальному обґрунтуванні "парадної виставки", хотів би відзначити два характерних явища роз'єднаності в сучасному світі. По-перше, сьогоднішнє суспільство живе без об'єднуючих ідеологій, які могли б давати йому напрямки до спільних цілей. Сьогодні людина демократична і має право жити за власною програмою дій. По-друге, сьогодні людина, не виходячи з дому, завдяки інтернету може заробляти, замовляти необхідне для свого існування, отримувати відповіді на запитання, навчатися, спілкуватися... І понад те, жити віртуальним світом, втрачаючи дотик до реальності, і чого неможливо не зазначити, - почуватися "повноцінною" в оточенні "усього" та "всіх".«Парадный портрет» в моём исполнении – это ироничный способ подчеркнуть статус и своего рода апофеоз изоляции. Это портрет личности репрезентирующей и возвеличивающей себя в данном состоянии. Китч разобщенности. «Праздник» одиночества. - О. Димов.

 


Чотири століття західної думки складка виступає ідеальною фігурою опису будь-якої складності. Від примхливого рокайля і диференціального числення Лейбніца до конституювання Мерло-Понті відносин внутрішнього і зовнішнього, створюючи “глибину і щільність, повернуту до себе самої”. Простота цього образу дає змогу його зводити в будь-який ступінь абстракції.
Делезіанська складка дає змогу уникнути прямолінійного натягу, завжди штучного і насильницького. Складка множиться, нагромаджується одна на іншу. Приховує таємні розриви, створює безперервний зв’язок через згинання. Складка динамічна й унікальна. У Відаля складка біоморфна, вона “живе, дихає, пожвавлюється перистальтикою, звивинами, гігантським нутром, морськими брижами, ландшафтом з рухомим рельєфом”.
Зморшка спускається по локону перуки, біжить складкою підбитого хутром оксамиту, губиться в завитку меблів, чіпляється за гнуту волюту колони, поки не розбивається об пряму перспективу. Карикатура Теккерея викриває парадний портрет Ріго, розділяючи дві самотності – маленької людини й олімпійського божества.
Говорити про індивідуальність першого і другого, значить говорити про самотність, про дистанцію, що відокремлює людину від решти істот, які перебувають з нею поруч. Складність, складність відчуження лише посилюється безліччю репрезентацій. Селфі голого короля, вічного одинака, синга.

Кирило Ліпатов.

Архів статті: http://archive.msio.com.ua/ru/home/34-afisha/533-oleg-dimov-the-official-portrait

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИСТАВКУ ТА КОНТАКТИ:

Виставка відкриється в МСMО 4 листопада 2016 року о 18:00.

Виставка триватиме з 4 листопада до 4 грудни 2016 року в Музеї сучасного мистецтва Одеси.