Проєкт художника Курта Флекенштайна (Німеччина) “RED – данина Ейзенштейну”

Без рубрики / Виставки / Всі новини

Проєкт художника Курта Флекенштайна (Німеччина) “RED – данина Ейзенштейну”

З 27 ЧЕРВНЯ ПО 6 ЛИПНЯ 2009 РОКУ
МУЗЕЙ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА
ЗА ПІДТРИМКИ МЕРІЇ М. ОДЕСИ

ПРЕДСТАВЛЯЄ ПРОЕКТ

“RED – присвята Ейзенштейну”
Художника КУРТА ФЛЕКЕНШТЕЙНА (Німеччина)


Куратори проєкту:

Семен Кантор
(Музей сучасного мистецтва, Одеса);
Лора Кучер
(Музей Нонконформістського мистецтва, Санкт-Петербург)

Курт Флекенштейн дарує цей мистецький проєкт місту на знак пам’яті про батьківщину предків.
Він присвячений пам’ятній для Одеси даті – повстанню матросів на броненосці “Князь Потьомкін Таврійський”, що розпочалося 27 червня 1905 року, і легендарному фільму “Броненосець Потьомкін”, створеному Сергієм Ейзенштейном, який обезсмертив цю подію і наше місто.

Основна ідея проєкту – нагадати про трагічні події минулого, відобразити прагнення до стабільності, рівноваги, еволюції.
У центральній частині Приморського бульвару між Потьомкінськими сходами і пам’ятником Дюку де Рішельє, розташований Червоний Куб. Дюк – Арман Емманюель дю Плессі (герцог де Рішельє) – засновник багатонаціонального, багатоконфесійного толерантного міста, дивиться через Куб на Одеський порт.

Куб виготовлений із дизайнерської сітки червоного кольору. Його колір символізує напруження емоцій, пов’язане з подіями минулого. Здалеку Куб видається непрозорим, а зблизька він досить прозорий і крізь нього видно внутрішню частину, що є центральним координаційним елементом проєкту. Перетворення Куба, під час наближення до нього, від потужного непрозорого червоного масиву до яскравої квіткової клумби символізує дедалі видиміші надії на оптимістичне й гармонійне майбутнє, що набувають чітких обрисів у процесі поступального руху (еволюції).

А форма – відсилаючи нас до супрематичних символів К. Малевича – символізує стабільність і полемізує з ідеєю революційного “Червоного колеса” “, яке так страшно розвернуло історію нашої Батьківщини.
На розташованій усередині Куба клумбі, що складається з прекрасних живих квітів, стоїть дитячий візок. Візок – головний і центральний елемент, свого роду ретроспектива, що відсилає глядача до епізоду з фільму С. Ейзенштейна “Броненосець Потьомкін”, ще раз нагадує нам про страшні дні минулого, яке не повинно повторитися. Сучасний зразок візка підтверджує доконаний перехід з минулого в сьогодення.

Про художника

Курт Флекенштейн народився в Німеччині 1949 року. Закінчив Мюнхенський університет Вайенштефан (кафедра ландшафтної архітектури та образотворчих мистецтв). Захистив докторську дисертацію в університеті Кайзерслаутерна. Автор праць у царині природного ландшафту: “Баварська Академія за збереження природи і навколишнього середовища”, “Природа і закон”. За дослідницьку діяльність нагороджений премією університету Карлсруе. Активний учасник регіонального товариства із захисту довкілля навколо річок Рейн і Неккар. Курт Флекенштейн брав участь у створенні сучасного архітектурного дизайну багатьох міст Німеччини, Австрії, Швейцарії: Дармштадта, Гейдельберга, Зальцбурга. З 2003 року реалізує власні мистецькі проєкти: здебільшого вони являють собою об’єкти та інсталяції, розміщені в різних громадських місцях і на відкритих просторах.
Курт Флекенштейн живе і працює в Мангеймі та Вроцлаві.
1825 року предки матері Курта Флекенштейна приїхали в селище Березине недалеко від Одеси. Кілька поколінь родини займалися сільським господарство на цій землі. Після Другої світової війни мати Курта переселилася до Німеччини.
Живучи в Березиному, вона часто бувала в Одесі та милувалася містом, яке їй дуже подобалося. Згодом свою любов до міста вона передала синові. Пам’ять про Одесу, туга за Україною не полишали її до кінця днів. Завдяки розповідям матері Курт відвідав Одесу.

Архів статті: http://archive.msio.com.ua/ru/home/1-latest-news/231–lred-r