Проєкт “(РЕ)СОЦІАЛІЗАЦІЯ МИСТЕЦТВА” – виставка і конференція, присвячені соціально-політичній функції сучасного мистецтва

Без рубрики / Виставки / Всі новини

Проєкт “(РЕ)СОЦІАЛІЗАЦІЯ МИСТЕЦТВА” – виставка і конференція, присвячені соціально-політичній функції сучасного мистецтва

Експозиція виставки, яка представить роботи молодих українських авторів, у діяльності яких знаходить відображення соціально-політична проблематика, слугуватиме своєрідною “декорацією” конференції, для участі в якій запрошено експертів деяких європейських інституцій”.

(Ре)Соціалізація мистецтва
Виставка та конференція
присвячені соціально-політичній функції сучасного мистецтва
03 – 27 июля
виставка
(Одеса) ART-RAIDERS
(Київ)Р.Е.П.
(Харків) SOSka
(Київ) Bluemoloko
((Київ) Дмитро Єрмолов
(Одеса) Сергій Поляков
(Київ) Алевтина Кахідзе
(Копенгаген) Кент Хансен
конференція
Крістіане Менніке (Німеччина)
директор і керівник Будинку Мистецтв, Дрезден
Крістоф Таннерт (Німеччина)
Керівник Будинку Художників "Bethanien", Берлін
Лілліан Фелльманн (Швейцарія)
директор виставкового залу Люцерна
Маргарет Маковець і Антон Ледерер (Австрія)
керівники художньої галереї ROTOR, Грац
Юлія Ваганова (Україна)
директор Центру Сучасного Мистецтва, Київ
Михайло Рашковецький
директор музею історії євреїв Одеси "Мигдаль-Шорашим"

За задумом авторів концепції – художників групи “Reinigungsgesellschaft” (Німеччина) Мартіна Кайля та Генріха Маєра, проєкт “The (Re)Socialisation of Art” – “(Ре)соціалізація мистецтва” має створити такий собі утопічний простір для роздумів і побудови діалогу між досвідом Заходу та можливостями Сходу.

Виставка: 3 – 27 липня, відкриття 3 липня о 18:00, Музей Сучасного Мистецтва Одеси, Сабанський провулок 4.

Конференція: 4 – 5 липня, початок 13:30, Музей Сучасного Мистецтва Одеси, Сабанський провулок 4.

Проєкт здійснюється за підтримки: Міністерства закордонних справ Німеччини; Гете-Інституту Київ; Інституту зв’язків із зарубіжними країнами (ifa); Швейцарського фонду культури ProHelvetia; Австрійського Культурного Форуму та Банку “ПІВДЕННИЙ”.

Коротка інформація про доповідачів:

  • Юлія Ваганова, 1977 р.н., з 2000 р. до 2008 р. була керівником “Центру Сучасного мистецтва” в Києві. Як організаторка виставок і кураторка виступала ініціаторкою численних міжнародних і національних виставкових проєктів (напр. “Howtodothings? – IntheMiddleofNowhere…” (Німеччина -Україна) 2006 р., проект/круглий стіл “Східна Європа після фінансування. У пошуках іншої дійної корови. (PostfundingEasternEurope. Trytofindanothercow”) (Україна – Німеччина – Швеція) 2006-2008 р.р.)

    Тема:
    Освітні програми. Їхнє значення та розвиток (аналіз досвіду ЦСМ).

  • Михайло Рашковецький, 1954 р. н., Одеса
    Вивчав філологію та історію мистецтва в Одесі та Ленінграді. З 1982 р. по 1996 р. – співробітник Одеської художньої галереї, з 1993 р. по 1996 р. працював в асоціації “Нове мистецтво” (Одеса). З 1996 р. до 2000 р. керував Центром Сучасного мистецтва Сороса (Одеса). Художній критик і публіцист. З 2002 р. – директор музею історії євреїв в Одесі.

    Тема:
    Досвід ресоціалізації сучасного мистецтва в Одесі з 1990 року по наші дні.

  • Крістіане Менніке (ChristianeMennicke) (керівник центру мистецтв “Кунстхаус Дрезден”, Німеччина)
    Народилася 1969 року в Гамбурзі, з квітня 2003 року керує міською галереєю сучасного мистецтва “Кунстхаус Дрезден”. Вивчала історію мистецтва, історію та філософію в Берліні, закінчила аспірантуру при коледжі Goldsmiths, Лондон за спеціальністю “Візуальні дослідження”.

    Тема:
    Включене спостереження: нотатки з Імперії.

    У своїй статті авторка хотіла б сконцентруватися на різних творчих стратегіях спостереження соціальних реалій нашого часу. Термін “участь” як такий зустрічається в різних трактуваннях. Термін “Включене спостереження” отримав свій розвиток у суспільній антропології для опису стратегії пошуку, що дає змогу дослідникові здобувати потаємні знання про поведінку та звичаї певної групи осіб у їхньому природному середовищі. У своєму виступі доповідачка пропонує термін “участь” як метафору до емоційної художньої реакції на дійсність. З іншого боку, доповідачка хотіла б продемонструвати відмінності в застосуванні, здавалося б, однакових методів у мистецтві та в суспільних науках: навіть неформальні інтерв’ю, безпосереднє спостереження або колективна історія чи біографія можуть бути інструментом творчого пошуку, мораль, пов’язана з цією діяльністю, створює той рівень поінформованості щодо різної якості участі, що радикально відрізняє від більшості підходів і самоосмислення в суспільних науках.

  • Ліліан Фельман (LillianFellmann) (директор “Кунстхалле Люцерн”, Швейцарія)

    Кураторка та мистецтвознавиця. Серед етапів її професійної діяльності: Центр мистецтва і політики Віри Ліст, Нью-Йорк, виставкова зала “Білий простір” у Цюріху, проєкт “Ланд Граб” при ApexArt, Нью-Йорк 2007 р., а також проєкт готелю Київ у Братиславі, Словаччина 2008 р.

    Тема:
    Просто мистецтва недостатньо.

    Для того, щоб мистецтво було мистецтвом (як пропонується суспільними силами) – воно має випереджати власний розвиток.

  • Маргарет Марковец (Margarete Markovec) та Антон Ледерер (Anton Lederer) (керівники мистецького салону <rotor> у Граці, Австрія)
    Із середини 90-х років робота цього тандему галеристів <rotor> дедалі більше і більше концентрувалася на мистецькому середовищі Центральної та Південно-Східної Європи.
    У результаті тривалої активної діяльності асоціації <rotor> було налагоджено систему тісних контактів художників, кураторів та організацій Південно-Східної Європи. Це мережа нещодавно створених у цьому регіоні інституцій, яка повністю відповідає стратегії <rotor >, мета якої – показати найактуальніші позиції мистецтва, з урахуванням величезних процесів трансформації, які переживає ця частина європейського континенту. Мета – налагодити зв’язки між тим, що відбувається в мистецтві в Австрії та в Південно-Східній Європі, а також дискусія щодо актуального розвитку в цій творчій галузі.


    Тема:
    Країна прав людини (LandofHumanRights)
    Художній аналіз і стратегії щодо ситуації з правами людини в Європі.
    Міжнародний довгостроковий проєкт пропонує різні критичні точки зору митців на реально існуючі умови щодо прав людини.

  • Крістоф Таннерт (ChristophTannert), народився 1955 року в Лейпцигу, з 1976 р. живе в Берліні. З 1984 р. – відносно вільний критик-мистецтвознавець НДР, особливо для молодої, незалежної від офіційного мистецтва сцени у Східному Берліні, Лейпцигу та Дрездені. Після падіння Берлінської стіни Таннерт спочатку керує “Галереєю чотири” (“GalerieVier”), яка займалася молодими художниками з колишньої НДР. З 1991 року – керівник будинку художників “KünstlerhausBethanien” у Берліні та співзасновник Бранденбурзької Спілки художників Потсдама (! 993 р.), один із найактивніших організаторів виставок у Німеччині.


    Тема:
    Про роботу “Künstlerhaus” щодо узгодженості концепцій мистецтва та суттєвої частини суспільства у “сусідів”.

Коротка інформація про художників:

  • Art Raiders
    Одеська творча група ArtRaiders існує з 2007 року. Вона об’єднує різноманітних художників, у численних акціях яких відчувається вплив StreetArt та елементів Performance. Своє концептуальне підґрунтя вони не шукають у неіснуючих для них культурних установах чи комерційних галереях для буржуазної верхівки. Особливе значення для них має безпосередній досвід колективного творчого процесу та громадська участь. З 2007 р. на блошиному ринку в Одесі вони проводять акції, під час яких раптово створені твори мистецтва, що не підлягають продажу, запрошують глядачів вступити в діалог. Роботи нагадують метод “готових речей” (ready-mades) Марселя Дюшана (MarcelDuchamp), а також концепт-арт (мистецтво контексту).
  • Група R.E.P
    “Революційний Експериментальний Простір”
    Ксенія Гнилицька, Микита Кадан, Жанна Кадірова, Олеся Хоменко, Володимир Кузнєцов, Лада Наконечна (Київ)
    Суттєвим аспектом діяльності Р.Е.П.а є вихід на публіку. Р.Є.П. шукає контакти з людьми, які від початку не належать до творчого кола артистів, кураторів, власників галерей, і з усіма їхніми друзями. Перед лицем нестачі діалогу “між культурою і суспільством” вони звертаються до превентивних заходів. Те, що вони пропонують пост-помаранчевому суспільству, яке політично пробудилося, здебільшого в Києві, не відповідає очікуванням щодо мистецтва, які плекає це суспільство.
  • Група SOSk

    Микола Рідний / народився 1985 року в Харкові, Україна / 2002-2008 р.р. – Харківська державна академія дизайну і мистецтв / мешкає в Харкові.
    Анна Кривенцова / народилася 1985 р. в Євпаторії, Україна / 2002-2008 р.р. – Харківська державна академія дизайну і мистецтв / мешкає в Харкові.
    Сергій Попов / народився 1978 року в Комсомольську, Україна / 1997-2002 р.р. – Харківський національний аерокосмічний університет / мешкає в Харкові.

    2005 р. – за ініціативою М. Рідного та А. Кривенцової створено галерею-лабораторію SOSka в Харкові, початок спільної роботи з С. Поповим, об’єднання в групу “SOSka”.
    2007г. – переможці Henkel Art Award. Відень, Австрія.
    2008 р. – резиденція для художників KulturKontaktAustria, Відень.

  • Група Bluemoloko

    Пилип Піщик (архітектор, художник) і Саша Маркаська (художниця), Київ
    Bluemoloko реалізує проєкт на місці в Одесі, до якого залучаються діти, з метою формування більш свідомого ставлення до екології.
    http://bluemoloko.com

  • Сергій Поляков народився 1974 року в Одесі.
    Після закінчення інституту холодильних технологій у 1997 році працював три роки на пив. заводі механіком, потім змінив місце роботи на менеджера у вантажотранспортній фірмі, однак зрозумів, що всі ці заняття – не його покликання. У цей же час почав займатися фотографією. У період 2003/2004 років півроку працював вантажним експедитором і об’їздив із далекобійниками всю Україну. Під час цих поїздок робив фото і продовжував цю серію “подорожей Україною”. Повернувшись додому, отримав місце фотографа в міській газеті, де працював два роки. Паралельно розпочав роботу над своїм першим фотопроєктом “Лузанівка”: серію фоторобіт, зроблених упродовж одного року на пляжі, що розташований у північній частині Одеси між промисловою зоною та спальним районом типових “панельок” радянської епохи. Протягом останнього року працює вільним фотографом…
  • REINIGUNGSGESELLSCHAFT (RG) – “Товариство з очищення” – проєктна група, діяльність якої проходить на стику мистецтва і суспільства. Учасники групи Мартін Кайль (Martin Keil) (1968) і Генрік Майєр (Henrik Mayer) (1971) розглядають суперечності в суспільстві, що виникають під час структурних змін, як відправну точку у своїх роботах. У проєктах випробовуються моделі інтервенції та кооперації між такими галузями як мистецтво, наука, політика та економіка. RG працює з партнерами з різних верств і являє собою платформу для міждисциплінарної діяльності. Метод роботи ґрунтується на позитивному потенціалі, що виникає при взаємодії різних суспільних сфер. RG розуміє сучасне мистецтво як каталізатор соціальних і політичних процесів.
  • Дмитро Єрмолов народився 1982 року в Києві

    У 2004 р. закінчив школу фотографії Віктора Марушенка.
    З 2004 р. займається фотографією, живописом, скульптурою та медіа-артом.
    http://www.dmitrijermolov.com/stereotypes/