Вечірня Одеса. “Ось і казочці кінець”

Без рубрики / Виставки / Всі новини

Вечірня Одеса. “Ось і казочці кінець”

Навколо твору з такою назвою Музей сучасного мистецтва Одеси організував ціле дійство – урочисте закриття, тобто фінісаж арт-проєкту “Казка”. Директор МСМO Семен Кантор дуже переживав, що воно залишиться поза увагою глядачів, і навіть символічною є його поява саме наприкінці роботи виставки, от і став приводом для фінісажу експонат, якого не вистачало раніше. До творів Олександра Петреллі, Сергія Ликова, Олега Петренка (Перця), Дмитра Дульфана додався ще один. Автор роботи “Ось і казочці кінець” – відомий одеський концептуаліст Леонід Войцехов.

– Ще під час відкриття стало відомо, що з якихось причин Леонід Войцехов не встиг завершити свій експонат, – розповів Семен Борисович, – Ми всі були засмучені. Було очевидно, що участь Войцехова додала б виставці іронії та логіки абсурду. І ось сталося! Леонід видав “на-гора” такий бажаний твір. Але іронії в новій роботі вельми мало. Може навіть і добре, що вона починає експонуватися в останній тиждень роботи виставки. Колаж “Ось і казочці кінець” якнайточніше відображає почуття організаторів і кураторів виставки, що вийшла на фінішну пряму. Адже виставка після відкриття, як Тінь у Андерсена, живе своїм життям незалежно від авторів. І художник не може вже на це впливати. Можна тільки спостерігати, на якого лебедя перетвориться створений твір.

Задоволені тим, що сталося, і куратори проєкту “Казка” Олег Петренко та Дмитро Дульфан – на їхню думку, сьогоднішньому суспільству треба нагадувати про казки, набагато цікавіші та поетичніші за обіцянки негайного збагачення шляхом створення чергових фінансових пірамід… Читайте Андерсена, панове! Казка виносить на своїх крилах нас із буденності у світ кращого майбутнього, вона не закінчилася, але перетворилася на дрібні дробові інструменти зі створення, наприклад, передвиборчих ілюзій електорату, тут важливо пам’ятати логіку розвитку казкових сюжетів і вміти подивитися на них поглядом художника.

Дають інтерв'ю для телебачення Олег Петренко і Дмитро Дульфан

І, звичайно ж, слово автору.
– Я зробив цю річ, використавши передсмертний портрет великого казкаря Ганса-Християна Андерсена, – розповідає Леонід Войцехов. – А оскільки головною його казкою є “Бридке каченя”, я додав зображення чорного лебедя, бо в нашій казці відбулося перетворення, на жаль, не на білого лебедя, а на чорного лебедя смерті…
Проєкт “Казка” дійсно фінішує. Але казка, яку розповідають художники всіх часів, ніколи не закінчується, немов розповіді Шехерезади, і одеські майстри не виняток. З 4 жовтня в музеї відкриється поглядам одеситів арт-проект “Сценарій майбутнього”, і сучасне мистецтво “продовжить дозволені промови”.



Марія Гудима.
Фото Олега Володимирського

Вечірня Одеса

№149 (9675) // 06 жовтня 2012 р.

Леонід Войцехов коментує свій твір