Зігмар Польке (1941-2010) – один з найбільших майстрів німецького постмодернізму, один з найбільш значущих художників повоєнного покоління, класик мистецтва XX століття. Його творчість ігнорує прості дефініції. Починаючи з 60-х рр. Польке експериментує з безліччю різних стилів, об’єктів і матеріалів, поєднує і змішує суперечливі образи або несподівані джерела, історичне і сучасне, використовує різноманіття матеріалів і технік. Фактично, багатогранність творчості Польке, його опір будь-якій формі категоризації сприймається як постійна тема його творчості.
Серія “Музика невідомого походження” дає вичерпне уявлення про індивідуальний стиль художника, завдяки якому він здобув світове визнання: пристрасть до ранньої німецької гравюри, змішання технік і цитат, гра зі штампами, саркастичні формулювання назв. Твори Польке побудовані на іронічній грі цитатами з класичного мистецтва й авангарду, віртуозному сплаві техніки класичного офорта з ультрасучасними технологіями, вибагливо з’єднаними з ознаками сучасної цивілізації, чи то растрові точки газетної репродукції, чи то звичні елементи предметного світу. У них він звертається до глядача мовою чистого живопису, водночас знижуючи пафос абсурдно-іронічними квазі-цитатами з журналів для домогосподарок:
“Пересолену їжу можна знову зробити їстівною, якщо постелити під килим газетний аркуш” чи “Для того, щоб огірки довго зберігали свіжість, треба пофарбувати їх, будучи “заздалегідь вдячними””.
У відкритті виставки бере участь пан Др. Мартін Хентшель (Martin Hentschel), директор Художнього музею м. Крефельд, мистецтвознавець, автор значної кількості монографій про майстрів сучасного мистецтва, зокрема і про Зігмара Полька.
17 травня Д-р Мартін Хенштель прочитає лекцію про творчість Зігмара Польке для мистецтвознавців і музейних працівників.
Архів статті: http://archive.msio.com.ua/ru/vistavki/358-sigmar-polke-2011-06-16